Порядок оформлення поділу квартири чи будинку.
Поділ квартир, що перебувають як у спільній, так і в індивідуальній власності, є доволі актуальним. Ця процедура дає можливість перетворити нерухомість на окремі самостійні об'єкти. Після розподілу власники можуть незалежно продавати, здавати в оренду, дарувати або іншим чином розпоряджатися новими об'єктами.
Тепер звернемося до законодавства.
«Інструкція про проведення розділу, виділу та розрахунку частин об’єктів нерухомого майна», затверджена наказом Міністерства з питань ЖКГ України та інші нормативно-правові акти, закони України регулюють процес поділу квартири.
Перед поділом нерухомого майна слід врахувати кілька важливих аспектів:
Чи можливо технічно здійснити поділ нерухомості?
Якщо є співвласники, чи всі вони погоджуються на поділ, або ж питання доведеться вирішувати через суд?
Чи наявні правовстановлюючі документи на нерухомість?
Чи зареєстрована земельна ділянка в Держгеокадастрі, і чи оформлено право власності на неї (при поділі будинку)?
Щоб поділити квартиру на дві окремі частини, вона повинна мати два санвузли та можливість облаштування другої кухні. Якщо зміни в несучі конструкції не передбачаються, поділ відбувається стандартно через отримання висновку про можливість поділу. У разі втручання в несучі конструкції або інженерні мережі, потрібно спочатку оформити дозвільні документи на реконструкцію, після чого ввести нові об'єкти в експлуатацію. Важливо пам'ятати, що за чинними будівельними нормами заборонено переміщувати "мокрі" зони (санвузли) над або під житловими приміщеннями.
Якщо планується поділ будинку на дві окремі адреси, варто також врахувати поділ земельної ділянки. Після поділу кожна ділянка повинна отримати свій кадастровий номер, який буде внесений до державного реєстру. Також слід передбачити облаштування окремих входів і незалежних інженерних комунікацій.
Говорячи про поділ майна, також важливо звернути увагу на такі аспекти:
- Процедура поділу залежить від необхідності реконструкції нерухомості.
- Якщо не потрібно вносити зміни до несучих конструкцій, оформлення документів відбувається швидше.
- Спочатку слід отримати "Висновок про технічну можливість поділу об'єкта нерухомого майна", після чого оформлюються окремі технічні паспорти на кожну нову квартиру.
Якщо поділ квартири передбачає будівельні роботи, спочатку необхідно отримати дозвіл і виконати їх.
Коли висновок про технічну можливість поділу готовий, власник подає заяву до місцевої влади з проханням присвоїти нові адреси кожній окремій частині квартири.
Фінальним етапом реєстрації нових об'єктів нерухомості є подання заяви до нотаріуса. Для проведення державної реєстрації важливо взяти із собою пакет документів: паспорт та ідентифікаційний код власника (або власників) квартири; документ, що підтверджує право власності на майно; техпаспорт;квитанція чи чек про сплату адміністративного збору;документ, що підтверджує технічну можливість поділу;документи про отримання адреси.
Детально дізнатися про те, як поділити квартиру на дві, можна на консультації у наших спеціалістів.Адвокатське об'єднання "Захист" надає послуги з питань нерухомості. Наші юристи допоможуть вам вирішити питання відповідно до вимог законодавства.
Адвокатське об’єднання "Захист" більше 10 років надає якісну юридичну допомогу по захисту Ваших прав та інтересів у ВСІХ сферах правовідносин. За більш детальною інформацією і для попереднього запису на консультацію, звертайтеся за телефоном 0800-40-33-03. Будемо раді Вам допомогти!
Дякуємо Вам за заповнення форми!
Якщо Ви у майбутньому запишитеся на до нас прийом, Ви автоматично отримаєте 10% знижку на наші послуги.